torsdag 23 maj 2019

P-kullen 1 vecka

Vi har haft problem med en av Fannys bebisar. Jag vet inte om det berodde på att han valde fel tutte eller att han inte mådde bra men efter att ha gått upp bra det första 3 dygnen så rasade han 12 gr i vikt så det vara bara att gå in och stödmata varannan timme dygnet runt. Igår vid vägningen så fick jag lön för mödan Pirmin, som han heter, hade ökat 17gr i vikt och börjat ligga vid andra tuttar och tutta i sig mat och till idag så hade han ökat med 12gr och då har jag låtit bli att mata/störa när jag sett att han legat fast vid en tutte och ätit. I övrigt så är dessa ungar rena A-barnen. Stora, snygga och runda och vad jag sett så är det iaf 2 långhår i kullen även om vissa andra kan se håriga ut på bilderna men det kan ju vara så att iaf tre av de 4 hanarna är långhår och den lila honan är def. korthårig.
  Att ta bra bilder på dessa ungar är rent omöjligt så ni får vänja er vid suddiga konturer.

Vikter:
LizPaws Pelle Lindberg: 192gr  +100gr sedan födsel
LizPaws Paolo Roberto: 191gr  +94gr           "
LizPaws Pia Sundhage: 167gr  +77gr            "
LizPaws Posa Serenius: 200gr  +95gr            "
LizPaws Pirmin Zurbriggen: 141gr  +42gr     " lite missvisande då han tappade i vikt.

Pelle Lindberg (reserverad)
svartspottad







          
Paolo Roberto
chokladspottad











Pia Sundhage
lilaspottad





Posa Serenius
chokladspottad ev långhår







Pirmin Zurbriggen
chokladspottad, långhår







P-kullen 1 vecka med en nöjd mamma Fanny





1 kommentar: