lördag 4 maj 2019

O-kullen 7 veckor

och jag har legat i träda i en vecka snart. Har tappat sugen, så hittar ni en sug som ser tappad ut så hör av er, den kan vara min.
  Kylan slog till igen men än så har vi inte fått någon snö som vissa delar av landet har. Tur nog så har jag skjutit upp planteringen av mina Dahlior så nu kan jag vänta ett par dagar till. Knölarna, de ligger just nu i blöt för att suga åt sig vätska och bli tjocka och fina.

O-kullen är 7 veckor idag och så söta och det gör det ännu konstigare att ingen verkar vilja ha dem, nu ser man ju hur de ser ut. Känns som en komplott eller var det kompott?

Fanny blir tjockare och tjockare för var dag som går och jag är nästan säker på på att det är 5 st. 3 på ena sidan och 2 på den andra. Hon är lite ojämn i formerna. Hon är beräknad till den 14/5 vecka 20 så Nadia och Peggy hinner precis visa upp sig i Falköping söndagen den 12/5.

Fanny



Nadia, Fannys dotter




Peggy


O-kullen vikter:
Olle: 667gr  +130gr sedan vecka 6.
Oksana: 676gr  +132gr           "

Olle









Oksana









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar