måndag 23 april 2018

Vårbruket är igång

Japp. Nu är det på G med vår och vårbruket=rensa rabatter, kantgräva och sätta plastkanter runt rabatterna och för Roys del, gräva ut vår lilla vattenspegel och göra den större och djupare så att vattnet inte dunstar på en gång. Vädret i söndags var perfekt för att kämpa med kantgrävning mm. Det blåste lite kyligt fast solen sken från klarblå himmel så jag blev inte så genomsvett som jag blev i fredags.


Den lilla, uttorkade, vattenspegeln är precis till vänster om skottkärran.
I fredags så grävde jag upp gräset mellan rabatten och vägen. Dalior där kanske?




Själv kant grävde jag och satte upp det där gröna även runt gäststugan, och rensade stora rabatten på baksidan.




Det blev inte mycket kvar av den lilla vattenspegeln. Nu skall jag lägga i lite sten så att fåglar och andra kryp kan nå ner till vattnet om de vill ta sig en slurk.





Kollade av blomstren igår







Nu vill jag inte ha frost. I år vill jag se alla Magnoliablommorna utslagna





Undrar om detta är ngn kusin till Kungsängsliljan... Kommer ju inte ihåg namnet på dessa och lappen är borta.







Bigarråträdet /Söt körsbär


Hästkastanj


Hästkastanj


Abby sover här.. Får nog köpa en ny Ginst för hennes verkar ha gett upp i vinter. Abby låg nämligen ofta under ginsten på framsidan när det var varmt så då tänkte vi att hon kunde få sova under en ginst eftersom hon gillade dem.







I lördags fick jag mig ett par arbetsbyxor plus shorts så nu behöver jag inte förstöra mina vanliga byxor när jag kryper omkring i rabatterna. Lite stora var de allt men man skall ju kunna röra sig när man arbetar.



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar