tisdag 24 april 2018

EVert 3000i har flyttat in

Nå den heter inte Evert utan EV 3000i och är en städmaskin som bara använder sig av vatten/torrånga i rengöringen.
Varken jag eller Roy är lätta att övertala att köpa saker men den här gången så föll vi, inte för försäljarens prat utan för VAD denna maskin klarar av. Jösses! Vi kommer inte att behöva använda några rengöringsmedel alls. Inte till något. Inte till toan. Inte till avloppet. Inte till golven, lister, ugn, toaletten, kranar, dusch, våtrumstapet/golv, målade ytor, trätrall eller gångplattor ute, kakel, klinker, fogar, fönster, madrasser, gardiner, mattor...you name it. Ugnen!! Glöm inte ugnen. Suveränt. Ni vet alla dessa smala mellanrum som man knappt får rent? Inga problem.
   Denna raring tar bort allt fett som all skit fastnar i och utan den så blir det inte lika lätt/fort smutsigt igen 
   Kostar? JA, men med tanke på att det enda som behövs är vatten och el och ställ detta mot vad alla rengöringsmedel kostar i längden att använda och TIDEN det tar att skrubba med allsköns stålullar mm mm. 


Hälsa på EVert 3000i



Jag har inte tagit med alla delar som är till. De ligger tryggt i städskåpet och fiberdukarna som man torkar efter med far just nu runt i tvättmaskinen.

Hur kom det sig nu att vi fick detta besök av Everts försäljare?
Jo, tydligen så har jag någonstans svarat på några frågor om miljö? och för ett tag sedan ringde det upp en kille som berättade att tack vare att jag deltog så var jag utvald att få denna maskin demonstrerad och få prova den. Tja tänkte jag, ugnen behöver sig en duvning så varför inte!? Med tanke på¨hur negativ jag är till att köpa saker, bara så där, så var det ju helt ofarligt för plånboken. HA!
 Christian Wahlström kom igår kl 17:00 och for hem  runt 21.00. Ja han var/är vältalig och duktig på att sälja in sin maskin MEN det var inte hans snack som avgjorde köpet utan maskinens kapacitet. Det är nog bara fantasin som sätter stopp för vart man kan använda den.
Den värmer vattnet till 170C och jobbar med 7Bar. Givetvis går värmen och Bar ner något när man jobbar med EVert men inte mycket till 160C och 6 Bar var vad jag såg som lägst. 
  EVert kommer att få stå framme. Dels för att det är lättare att använd något som snabbt är tillgängligt och dels så har vi inte skåputrymme till den.
  Nu väntar jag bara på att dessa fiberdukar skall bli klara och torra.
för er som känner att detta kan vara intressant.




1 kommentar: