torsdag 12 april 2018

Fannys dagen D är passerad

Dagen D är beräknad på den dag som man hörde eller såg första parningen och där plussar man på ca 2 dagar eftersom det tydligen tar så lång tid för äggen att ta sig ner till spermierna. Roy har tippat att hon, Fanny, kommer att få i natt. Alltså natten mellan torsdag och fredag och det skulle vara snällt eftersom jag har två nätter bakom mig med liiite för lite sömn. Är det inte Fanny som krafsat så har resten av terroristerna suttit utanför, den stängda, dörren till gästrum/kattrummet och jamat och krafsat för att få komma in.





Jag hoppas på 5 st men troligast är 4 men hon verkar ha gömt ungarna under magen så det är lite svårt att avgöra. Hon har gått upp nästan lika mycket som förra gången och då blev det 5 st. Så jag fortsätter att hoppas.

I övrigt så är Ricki i löp. Jag hann inte på henne med P-pillret innan hon gick igång igen. Ricki är ju Fannys mamma.





Annars så delar jag tiden mellan att gräva ur jord ur växthuset och sprida den på buskar, gräsmatta och rabatter och att dricka kaffe, kolla Fanny och skriva lite här och på FB.
När kvällen kommer så har jag så ont i fötter, ben, armar, händer och fingrar så fy usch.  Jag har ju bal Artros och jag får så lätt inflammationer i bla fingerlederna. Nu har det varit vänster hands långfinger som jag inte har kunnat böja men så fort inflammationen släpper så fungerar lederna ok igen. ÄN så länge.

Då och då så tar jag kameran med mig och fotar mina blommor. Dessa är tagna i helgen som var.


Pion



Kejsarkrona


Greta som skall få träffa HumlaDumlans Amor så fort hon går i löp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar