tisdag 2 juni 2020

Tora 6 veckor

Den lilla rymmaren. Hon är så smart och energisk och jag vet ju att hon hela tiden, i gamla, bolådan ledande rymningsvägar så jag borde inte vara överraskad över att det var hon som rymde ur den stora. I går hittade jag henne i sängen bredvid bolådan. Houdini hade hoppat från en av klösarna över till sängen. Hon såg så nöjd ut. Jag vidtalade, genast, min man om att vi måste släppa ut dem i biblioteket med en högre bräda för dörren innan jag hittar Houdini där hon inte skall vara.


Vad ser när jag masar mig upp ur sängen i morse? Jo, lilla Houdini sitter på stolen på andra sidan av bolådan och kan inte hoppa ner. För högt även för en rymmare. 
  Sagt och gjort. Jag ringde jouren som kom omgående med borrmaskinen i högsta hugg och nu är rymlingen och hennes kompisar i säkert förvar i, säkert, 1 vecka till. 😅 Hoppas jag.


Rymlingen nådde nästan upp till 600gr till 6 veckors dagen. 599gr blev det. En ökning från vecka 5 med 96gr. Nu äter både hon och kompisarna torrisar och blötmat samt tar sig en slurk i barerna. De har ju två.
   Ni får ursäkta ögongojset. Man får passa på när det bjuds och då hinner man inte städa ögonen...















Det höll på att sluta i en katastrof igår. Om det hade varit Houdini så hade jag inte varit förvånad men det var Sören som höll på att sätta livet till. Han krånglade sig in mellan rören till elementet och fastnade. Himlar och ångest innan jag fick bort honom. Där kom det massor med tänk om... Jag hade ju varit ute och påtat i trädgården i ett par timmar och tänk om det hade hänt då eller om vi hade åkt bort för ett tag. Jösses. Nu är han hel och vid god vigör. Tack och lov. Jäkla ungar att lägga snoken i blöt.
Sören är till vänster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar