lördag 13 juni 2020

S-kullen 8 veckor

Jösses så fort tiden går, 8 veckor, redan! 
I denna värme så har de inte gjort många knop utan mest legat och sovit eller dåsat. Det har varit lite mer aktivitet fram på kvällen när det blivit lite svalare inne och ute.
  Att det inte varit så mycket aktivitet syns på vikterna. De har gått upp redigt mycket den senaste vecka och de kan inte skylla på att kläderna har krympt i tvätten. Nu skall ju britterna vara runda så då gör det inget med en stor viktökning.
   Sören är fortfarande lite feg av sig och försvinner fort när det kommer överraskande ljud eller rörelser. När jag skall fota honom så får jag passa på när han leker för han rymmer gärna när det närmare sig en kamera så flera av bilderna idag är, på, när han leker. Sonny har blivit modigare även om han i bland kan få frispel när jag skall lyfta upp honom och då skriker han så mammorna kommer rusande. När de ser att han är hos mig så lägger de sig ner och struntar i hans gapande. Sally hon hänger med och är fortfarande lugn och lite laid back. Lyft gärna ner mig till matskålen tack! Stig H är lite lik Sally till sättet även om han kan röra på sig och döda råttor eller annat som behöver en omgång. 
   
Vikter:
Sally: 902gr  +158gr sedan v 7
Sonny: 930gr  +178gr      "
Sören: 947gr  +159gr       "
Stig H: 984gr  +167gr      "
Den här gången funderar jag faktiskt på om det är fel på vågen.

Så här kan det se ut när Sonny får frispel. Mamma Fanny till vänster och så "storasyster" Alice till höger.



Sally










Sally och Sonny


Sonny







Sören













nom nom, jåttoj e gott



Stig H















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar