lördag 6 juni 2020

S-kullen 7 veckor 5 Juni

Houdini, Tora, och S-gänget har ju fått ett helt rum att härja i eftersom Houdini inte nöjer sig med sina boenden utan letar vägar så att hon kan ta sig ur och ut.
  Nu äter alla både mjukmat och torrisar och dricker vatten ur skål men tar sig en slurk ur mjölkbaren då och då.

Vad säga om Sally? Hon är cool. Inget skrikande eller pipande när man lyfter upp henne. Det verkar inte vara mycket som kan rubba henne, förutom, kanske dammsugaren men den har jag inte provat där inne än. 
  Sonny kan man kalla en mycket försiktig general som drar tillbaka sina trupper fort som attan när det är ngt som låter högt eller häftigt eller överraskande. I sällskap i truppen har han Sören även om Sören är lite tuffare i vissa situationer, han kommer över de "hemska" lite snabbare än vad Sonny gör. I går skrek Sonny öronen av mig när jag skulle lyfta upp honom. Jag kom lite för häftigt ansåg han och då kom mistluren och klorna fram och därmed även alla två mammorna som skulle RÄDDA sin son. När de såg att det bara var jag som hade Sonny i famnen släntrade de i väg och pysslade med annat. Sitter jag bara på golvet så är Sonny en rar, trevlig och så söt liten kille som kommer fram och klättrar på mig. 
    Sören gillar fortfarande inte vippan men den har Sonny lärt sig att den är ofarlig och rolig att leka med. Nu har jag inte lekt med vippan så ofta så jag förstår att herrarna behöver lite mer tid att förstå sig på denna leksak.
   Stig H är eller kommer att bli? en ädel herre som lufsar omkring i sitt hus och som kommer att gilla att ligga bredvid och bli gosad med. Han och Sally är nallarna i gänget.
  Den här veckan har varit varm och ungarna har mesta dels legat och sovit/vilat och inte kommit igång förrän senare mot kvällen men då är det fart på dem. De dödar råttor, brottas med varandra och flänger i alla klösar som de har att klättra under, över och på.
  Gissa om de är söta och att det är ett nöje att sitta där och titta på dem?
   På något sätt så verkar ungarna veta att de skall få andra hem, alla utom Tora som vet att hon skall stanna. Det är ett pipande efter matte och hon kommer fortfarande så fort hon hör att jag är på gång. De andra ungarna kommer när det serveras mat!! och är inte alls på, på samma sätt som Tora. Jag skulle vilja veta om de vet att de skall få annan personal...

 Vikterna är jag så nöjd med:
Sally: 744gr  +102gr sedan vecka 6
Sonny: 752gr  +94gr       "          "
Sören: 788gr  +125gr      "          "
Stig H: 817gr!!!! +99gr   "          "
Undrar hur mycket Stig H kommer att väga när han är 12 veckor.

Sally gillar att döda råttor, IKEA råttor. Kan vara idé att köpa in ett par sådana















Sonny är så sööt


















Sören





















Stig H



Titta vilka stora tassar han har, så liten han är.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar