tisdag 5 juni 2018

Lite blandat, barnbarn, blommor och lite katt

Ibland så får man göra ett sammandrag av dagarna speciellt när det varit så varmt att man knappt orkat röra på sig.
  I söndags var barnbarnet, Adelle, här med mamma Caroline. De och jag och Roy åkte ner till Bäcken och köpte glass och Adelle badade sin vänstra fot. Höger ben är fortfarande i gips men som jag fattade det så ryker gipset om 1 1/2 vecka. Hon ville stanna kvar hos farmor och Roy men vi kom överens om att till helgen så får hon stanna fredag till söndag.




Roat mig i denna värme med att rensa rabatter och vattna. Plantera nya fröer och plantera om andra småplantor som dykt upp och vattna. Förenar nytta med nöje. Så här brun har jag inte varit på många år.


Digitalis/Fingerborgsblomma. Jag har vit, gul och rosa.















Min blå ros






Vet fortfarande inte om denna dam är med kattungar. Hittar tuttar som är lite rosa men... nä jag vet inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar