söndag 20 maj 2018

N-kullen 5 veckor

Ibland springer tiden och dagarna ifrån en och man hinner inget. Ja, jo jag härjar i trädgården för det mesta, nu när vädret är varmt och skönt.
  N-kullens Nisse och Nick har haft diarré efter att de fått prova på mjukmat så jag har fått sanera deras bolåda åtminstone 2 ggr per dag. Nadia och Nathan klarade sig från detta elände. Nisse var nästan skinnflådd i rumpan. Nå Nisse och Nick fick börja med lite Prokolin och så Hills ID-mjukmat och igår var första dagen jag inte behövt sanera golvet. Nu får de Hills ID blandat med mjukmat så får vi se hur det går. Viktuppgången på Nisse och förvånansvärt även på Nadia är inte så strålande. Jag tror att Fanny är rätt snål på drickat.
  Den här kullen ungar är så sociala och söta så man får nästan krupp i hjärtat. Så fort de ser att jag är i rummet så flyger de upp och skriker och piper så stackars mamma Fanny tror att de är i nöd och kommer rusande, vilt morrande. Hon morrar när ungarna piper och detta gjorde hon med förra kullen med men hon är inte arg hon bara låter.

Nu när det är varmt och skönt så är jag mycket ute i trädgården och grejar och fotar. Det blir inte så stora ryck åt gången då kroppen skriker. Tidiga kvällar blir det också, tyvärr, då kroppen säger ifrån vid 19-20-tiden.

Vikter N-kullen
Nisse (reserverad): 489gr  +45gr sedan vecka 4
Nick (tingad): 586gr  +83gr                 "
Nadia (stannar): 500gr   +50gr             "
Nathan (tingad): 544gr  +112gr!!!!!     "
    Nathan är livsfarlig när man i början handmatade ungarna. Han hugger efter maten och nu när de äter själva så slår han efter mina händer eller efter de andra om de kommer för nära och så glufsar han i sig.  Nathan älskar mat!!!

Nisse är så sööööt





















Nick flyttar till en annan av våra bebisar, Jim Frick.

















Nadia stannar




















Nathan, tingat matvrak
Nathan skall kanske heta Teddy och hans "bror" heter Tiger så därför.. slit detta med hälsan.
Teddy and the Tigers med Tiger Twist.






















Nathan den skenhelige!  Jag? Bita i fingrarna?  Matvrak?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar