måndag 27 november 2017

Julklapp

Roy har köpt vår julklapp till oss. En Raclettegrill så nu kan vi racletta oss så mycket vi vill. Första gången ever jag raclettade var hemma hos sonen och svärdotra och det var så gott. Vi tycker att det är bättre att göra så här än att köpa eller rättare sagt byta pengar med varandra.


I helgen var barnbarnet här och sov över och hon var så snäll mot katterna att tom Kerstin och Minna kunde stanna kvar och bli klappade.




Adelle älskar att "häppa dig" och hon var med Roy nästan hela söndagen och häppade honom att lägga golv i datarummet. Som synes så blir det ny tapet också.







Jag och Adelle häppade ihop en jullampa och en julgrupp med kulor att ha på någon hylla. Vasen med ljus i står på byrån i gäst/Adellesrum och lyser så fint.





Livet har inte gått i många knop de senaste veckorna. Har def. inte känt mig ok i kroppen men idag har jag iallafall strukit och hängt upp några julgardiner. Tar detta pö om pö så kanske jag kan vara klar till 1 advent som är på söndag för då skall lilla familjen komma hit och baka pepparkakor. Gluten och mjölkfria sådana så jag och Adelle kan äta både deg och kakor. Det har varit tradition att Micke bakat våra pepparkakor sedan han blev så stor att han kunde hantera degen och detta ville jag skulle bli tradition även för Adelle att man åker till farmor och Roy och bakar. Medan de bakar så poppar jag julsånger, gör Jansson och så fixar Roy en Skinksson till sig och Carro som inte gillar Jansson/ansjovis. Det har blivit roligare att fixa till jul, nu, när vi har Adelle.
    Jag har aldrig varit en fan av tomtar på gardinerna men ibland får även jag revidera mina åsikter. Det blev ljust och fint i vardagsrummet med dessa gardiner, inköpta på Ullared/GeKås.




Mitt i all "trafik" i huset så slappar Greta. Hon har en så skön stil. Nästa år skall hon få träffa en snygg långhårskille som bor i Örebro. Det blir något att längta efter.



1 kommentar:

  1. Ni är så duktiga och huset blir så fint. Att pynta blir så annorlunda när man har hjälp av ett barn! Så underbar tradition med pepparkaksbak! kram

    SvaraRadera