torsdag 14 januari 2021

V-kullen 1 vecka

 och nu har det fått egna namn. Tog bilder på en och en idag men de var baske mig inte still en sekund så det är inte många bilder med skärpa men ni skall få se några ändå.

De går upp i vikt som det skall ca 10+ på alla.

Babuska fick för sig, igen, att hon skulle bära bort en unge så jag får sova nere ett tag till. SUCK! Hon har sitt bo i en klädd hundbur så jag får lov att stänga om henne när hon är med ungarna och stänga om ungarna när B är ute och sträcker på sig. Inte en lugn stund alltså. Jag vill soooova.

Vikter: Ser kanske inte så häftiga ut men med tanke å deras startvikter så är jag så nöjd. Ni får startvikten inom parentes.

1: hona creme/vit Vera Bazareva, konståkn. Ryssland: 133gr (60gr) ökning 73gr

2: röd hona, rosa band, Vanda Ward, boxning USA: 148gr (71gr) ökning 77gr

3: hane cremé, blåband, Vladislav Tretiak, hockey Ryssland (Sovjet): 147gr (62gr) ökning 85gr

4: hane röd, Valerij Vasiljev, hockey Ryssland(sovjet): 140gr (63gr) ökning 77gr

5: hona röd/vit, Valeria Sorokina, badmint. Ryssland: 114gr (56gr) ökning 58gr

6: hona cremé, Veronika Popova, simning Ryssland: 135gr (60gr) ökninb 75gr

Utan blixt

Med blixt

Skall försöka få ork att ta nya bilder i morgon när det är ljust ute tog ju dessa utan blixt, tyvärr.
Nummer 1: Vera Bazareva, konståkn, Ryssland










Nummer 2: Vanda Ward, boxning USA.




Nummer 3: Vladislav Tretiak, hockey Sovjet numer Ryssland




Nummer 4: Valerij Vasiljev, hockey Sovjet, Rysslan




Nummer 5: Valeria Sorokina, badminton, Ryssland

Nummer 6: Veronika Popova, simning, Ryssland





De är så fina alla 6. Är så glad över mamma Babushka även om hon bär runt på ungarna, hon pratar med dem. Kuttrar liksom lite tyst när de piper. Vilka hon bär bort är de som låter för mycket tror jag. Hon vill att de skall vara tysta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar