lördag 9 januari 2021

7/1 fick Babushka sina bebisar

 Som läget är idag så har jag nog sammanlagt sovit 3 timmar sedan den 6/1. Babushka började att stimma runt kvällen/natten 6-7/1 så tillslut gick jag upp och gjorde i ordning kattrummet, dammsög och sanerade med ångtvätten vi har, 173C. Roy tog upp boburen när han kom upp 06.40 och så inredde jag den.

15.00 började hon krysta. Halv 8 kom nummer 7! Jösses tänkte jag och alla var så små, så små. Jag hade räknat på hennes vikt att det skulle bli ca 5 st i 90gr klassen men 7! Vikterna låg mellan 54-71gr. Då får jag ju nästan ångest för att de är så pyttiga.

00.00 så låg det helt plötsligt EN TILL unge i boet. 8st men denna såg jag direkt på att den skulle inte överleva. Lungorna rosslade och andningen var så ansträngd men jag kämpade på, "slungade", frotterade osv osv men på morgonen den 8/1 så hade hon och nummer 7 lämnat oss.

De små ökar i vikt som de ska men mamma B har fått för sig att hon skall stoppa in en av dem i klösen i vardagsrummet. Först var det tre gånger under sängen som jag fick åla in och hämta, 1.20 säng. Sedan gång 4 och 5 var det i klösen. Jag får inte sova. Så nu är hon "fånge". Buren går att stänga så där är hon med ungarna när de äter och vilar sedan får B gå ut och göra vad hon vill och då är dörren stängd in till ungarna så hon inte kan bära iväg ngn. Detta fungerar riktigt bra. I natt vet jag inte hur det skall bli men jag får nog stänga dörren till hallen och sova med ett öga öppet och ta in toalåda, mat och vatten. SUCK!

Under förlossningen så var de andra katterna så nyfikna.

6/1


6/1


Fanny kolla läget


Första ungen var lite jobbig att få ut



"Hebbe" var såå nyfiken


Tant Ricki måste givetvis kolla hon med


Nummer 1


Tom lilla, söta Peggy vågade sig in


Tora är alltid med, Peggys dotter, som är halvsyster med V-kullen


De 7 innan 8 dök upp 00.00


Lilla nummer 8 som lämnade oss tillsammans med den som kom som nummer 7


Alla 8:a


V-gänget. 6 st snyggingar.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar