onsdag 13 mars 2019

I väntans tider

och vi väntar och väntar och väntar och Minna blir större och större. Dag 65 var i går men den dagen är baserad på första sedda eller hörda parningen så dag 65 kan vara idag eller i morgon eller..
  Jag sover nere med Minna, på madrass, i kattrummet. Sova och sova lite mycket sagt kanske. Jag vaknar så fort hon rör sig i sitt bo vare sig hon skall smyga iväg och åta eller dricka eller både ock. Hon äter och dricker som en häst. Jag undrar om hon inte passar på att bunkra upp energi till kommande uppgift?
  Sedan så kommer hon av och till under natten och då skall hon ligga i min armhåla med sitt huvud på min axel och så skall jag gosa med henne och smeka henne på magen. Då vräker hon ut sig så jag verkligen skall komma åt magen hennes. Slutar jag gosa så tar hon tassen och klappar mig på kinden. Hon är så rar denna katt.

Vägde Minna i söndags och då var vikten 4950, en ökning med totalt 1150gr.

Minna vill bli smekt på magen! Bilden är från igår, tisdag.



Vi lämnade ju Fanny i Hjortkvarn i söndags för parning och igår var de klara. De passade verkligen på att utnyttja tiden..fniss. Nu får ju min man åka själv och hämta hem kattan då jag "vaktar" Minna. När jag kan så vill jag vara med hela tiden. Det är ju lite skillnad om man hade ett arbete då kan man ju inte göra sig ledig hur som helst.


Blivande pappan. Han tog verkligen för sig för att vara nybörjare på kärlekens område.


Tar det sig så är Dagen D för Fanny den 14/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar