söndag 17 mars 2019

16/3 blev Dagen D

för Minna. Efter att ha börjat med svaga sammandragningar, några åt gången med minst en timmes mellan rum, redan på fredag eftermiddag så äntligen så kom gänget på lördag fm. Gissa om jag var trött? Inte sovit en blund på 30 timmar och haft Minna antingen bredvid mig på madrassen eller i sin bobur men alltid så att jag skulle smeka henne över magen eller bara hålla tass. 
  Under bruna filten ligger jag.






Hon fick en tuff förlossning. Alla 4 kom med bakbenen först. Ja, det var fyra stycken men en av dem var död. Hon vrålade rakt ut och tänkte bita mig innan hon såg att det var "mamma då" då slutade hon direkt och såg faktiskt lite skamsen ut. Inga märken på matte!  

Först ut var en liten dam, blåpadda med en gnutta vitt. 
Född: 16/3, 10.25. Vikt: 85gr





Till idag har hon minskat i vikt med 9 gr och väger 76gr men hon snaskar och äter så jag är inte orolig och Minna har fina tuttar 😄
Det ser även ut som om alla ungarna har en panna ;) 





 Damen har också fått sitt namn: LizPaws Ophelie David. Ski Cross tjej från Frankrike.


Nummer två blev en lilavit 03? kille. Född 16/3 kl 12.12. Vikt: 103 gr. Han har minskat med 10 gr sedan igår och väger nu 93gr.
Namn har han fått och med de giraffliknande benen, såå långa, så passade LizPaws Olle Goop bra. Travhästar har ju långa ben!!





Olle Goop travkusk och tränare från Sverige!!


Trean blev en tjej. Lilapadda. Född kl 12.42. Vikt 107gr. Idag är vikten 100gr en nedgång med 7gr. Även denna har fått sitt namn. LizPaws Oksana Domnina. Konståkerska/paråkning från Ryssland. På bilderna ser det ut som om hon även har vitt på sig, vilket inte märks live så där får jag avvakta lite med detta. Det kan ju vara så att det vita är så pass att det mera ser ut som om damen är padda.






Oksana Domnina, konståkerska/paråkning. Ryssland


O-kullen
16/3


O-kullen dag ett. 17/3





Minna använder sig av den berömda RÄKSTILEN när hon värnar om sina barn. Det är knappt att ungarna kommer fram till tuttarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar