tisdag 6 februari 2018

Fanny och Kalle

 I går, måndagen den 5/2, åkte vi, med vår IDP*LizPaws Fanny Smith till Kumla för att träffa Kalle, IDP* RoyalTails All or Nut-ting för parning.
  Bilderna på Kalle gör honom inte helt rättvisa. Han är mycket snyggare, rarare, charmigare och mer gentleman än vad bilderna kan visa.

Så här såg det ut när vi kom. Kalle var ner med nosen till Fanny i buren och hon nosade på honom men sedan ville Fanny vara ifred så då lade sig Kalle ner och kikade på henne. Han är verkligen en gentleman.







Enligt Kalles husse så hade vi mer eller mindre precis hunnit åka så klev Kalle på och senaste rapporten är 5-6 gånger!!!
När jag såg Fanny och Kalle ihop så tyckte jag att de är mer lika än vad bilderna visar. Det där runda huvudet och nosen och uppsynen som är lite av förvånad så detta tror jag blir en så bra kombo.


Nu har ju Fanny den egenheten att hon är vääldigt högljudd vid parning så Kalles husse och matte kom rusande för att kolla varför hon vrålade så. Klart att de trodde att det hade hänt något illa men nu har de vant sig. Fniss. Under förra parningen hos Madeleine med Panther så funderade ju M på om inte grannarna skulle komma och knacka på för att Fanny gapade så. 
  En överraskning fick vi också. Vi behöver inte åka upp till Kumla för att hämta Fanny. Familjen skall ner till Lidköping på lördag!! så då hämtar vi Fanny där och passar på att terra sonen med familj vid 08.00 tiden på morgonen. Vi skall hämta Fanny vid 09.00 ca.
   
Gårdagen var en så bra dag. Vi passade även på att åka till Marieberg och, givetvis, IKEA plus Lamplagret. Vi hittade barnbestick på IKEA. Vi har en gaffel och en kniv men ingen lagom stor sked till Adelle. Kaffeskedarna är lite för små och matskedarna för stora. Passade på att äta på IKEA. Jag tog kyckling och strips. En bit in på stripsen så hittade jag ett hårstrå, svart! GLÄK! Fick en ny portion UTAN hår.
På Lamplagret köpte vi en fönsterlampa till vardagsrummet. Det har varit lite mörkt där.
   Efter detta så rasade kroppen totalt. Strax efter kl 19.00 var jag i säng. Stensomnade och sov till ca 23.00 sedan var det kört. Gav upp halv 1 och satte mig vid datorn till kl var runt 04.00. Har sovit av och till, tills jag övergav sängen vid 09.15. Jag har inga sömntabletter. Sömntabletterna har jag inte för att jag inte kan somna utan för att jag skall få en längre, sammanhängande sömn, utan att behöva vakna så fort jag rör på mig.
  Idag rinner ögonen och näsan. Huvudet är luddigt och kroppen seg och värkig... 


Mutter: Att man aldrig kan få vara ifred för den där kameran


11.30 den 4/2-1980 föddes denna grabb, min snygga son. En bättre son kan man inte önska sig.
I söndags så firade vi honom.



I Grycksbo, utanför Falun, så bedöms en karl av hans vedhög. Här måste det vara att man inte är en "riktig" karl om man inte har en SPIKPISTOL ... hoppas alla förstår skämt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar