torsdag 22 februari 2018

Jacka

Igår var jag och mannen ner till Skeppshult och till Lotta Wallin som har Tawallis uppfödning. Vi skulle ta mått för en jacka som hon skall sy upp åt mig. Vissa av er har nog sett den på hennes blogg. Nu lade jag länken så att ni kommer till hennes sömnadsavdelning. Scrolla ner så ser ni hur jackan kommer att se ut som Lotta syr åt mig.  Lottas jacka . Vad passar bättre på en kattuppfödare? Nu är mönstret anpassat efter en tröja i mer stretchmaterial så för att den skall passa som jacka får man öka på x antal storlekar. I vanliga fall så har jag 34-36, ibland 38 men det är sällan, men med detta mönster så fick jag lov att gå upp till st 46 för att kunna röra mig i den. Nu skall den ju vara lite pösig, vilket inte mönstret är, därav den större storleken så TÄNK på detta OM ni också vill ha en liknande jacka uppsydd. Jag lånar ingen bild av Lotta utan ni får hålla tillgodo med länken plus bilder på miiig den dagen jackan är klar att hämtas.
     Då Skeppshult ståtar med en mycket bra tygaffär så fick vi givetvis lov att slinka in där för att köpa lite tyg. Hade tänkt en klänning och en tröja åt barnbarnet, Adelle. Tröjan kommer att ha en botten som är grå och så är det glansiga hästar i olika färger på tyget. Hittar ingen bild men jag kommer att be Lotta ta kort så ni får se.

Tröjans framsida, ärmar och bakstycke blir grått som bottenfärgen


Klänningen kommer att få detta tyg med söta flodhästar på som kjol och en cerise överdel med en Frostaplikation. 


    Förvånande nog så var det bra väglag hela vägen ner till Skeppshult och lika så på vägen hem då det var mörkt. Vi slapp mer snö.

Den 13/2 såg det ut så här ute och det har inte ändrat sig.
    

Vi väntar på att Greta skall gå i löp så att hon får träffa sin tilltänkta, långhåriga pojkvän.




Hoppas på hallontuttar här vilket skulle innebära kattungar omkring den 11/4.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar