tisdag 2 januari 2018

2017 del 3

Kattungar en masse!! Ja så blev det. Även om planerna var att två av tanterna skulle löpa och få kattungar till hösten 2016 men så blev det inte. Greta och Fanny väntade med sina första löp till de var ca 1 1/2 år gamla så därav fick vi 4 kullar bebisar vinter/vår/försommar 2017. Nu den 2/1-2018 sitter jag här och längtar efter fler och på att Fanny och Greta skall gå i löp. Ricki är för tillfället pensionär och Kerstin och Minna blir ett år i april resp juni så kanske det kan bli två kullar nu på våren och två i höst... Fniss precis som det skulle ha blivit 2016 OM katterna hade gjort som jag planerat. Hähähä.

Först ut den 2017 01 24 att leverera bebisar var Tawallis Ricki Lake.
Rickis J-kull

Där höll allt på att gå på tok. Ricki blev sjuk och vägrade äta så hennes 7 bebisar fick vi lov att stödmata, plus att jag fick tvångsmata Ricki med näringslösning plus Hills ID och AD mat som jag blötte upp så jag kunde spruta in den i munnen på henne.
En av killarna i kullen vägrade äta ersättningen så där fick jag tvinga in vällingen. Det var en cirkus det var det MEN tack och lov så repade sig Ricki och alla ungarna. Den matvägrande killen var fortfarande kinkig med maten men det blev bättre sedan de började få fastare föda.




Nummer två blev Abeba. Mamma till K-kullen. 2017 04 25.
Abeba K-kullen  6 st blåa sötnosar. 5 tjejer och en kille. Här sparade vi den ljusaste av ungarna, Kerstin. Hon har fått bra bedömningar på kattutst. och varit uppe två gånger för att slåss om NOM. (Hon har bara varit på två utst. ) Tyvärr så har hon fallit på målsnöret mot ett par Burmor.






Kerstin





K-kullen hann knappt se dagens ljus för än det var dags för Fanny att klämma fram L-kullen den 5/5-2017.

Fannys L-kull   Mormor Ricki hälsar på.





När värkarna satte in så sökte sig Fanny till Abeba i hennes bolåda för stöd och tröst? och detta accepterade Abeba utan prut. När det närmade sig så fick Fanny flytta till sin låda/bur.


Lotta


Louie


LeSean


Lea


Greta som träffade samma hane som Abeba BaraBus Andy Pipkins "Dante" fick sin första kull och vår M-kull den 24/6-2017. Greta är långhår men alla ungarna blev korthår och kanske bärare av långhår men man kan aldrig så noga vet om man inte tar ett DNA-prov.
Greta M-kullen   



Kerstin skulle givetvis vara med sina halvsyskon. De har samma pappa och mammorna är halvsyskon.





Kerstin har alltid varit framåt. Här förser hon sig ur mjölkbaren.



Minna, den lilla långnästa, lilavita, brittjejen fick stanna hos oss. Med en plattnäst pojkvän så kan det bli riktigt fina ungar efter henne.


   



Så såg vårt kattår ut 2017 ej inräknat de tråkiga som jag skrev om i 2017 del 1. Alla katterna mår bra och blir bara gosigare och gosigare. Greta har en vurm för fötter. Hon kan stå/ligga hur länge som helst bara jag "klappar" "fotar till henne (smeker) med fötterna. Minna kommer upp i sängen på natten och skall ligga på mig. Fanny ligger på täcket mellan mina ben. Då och då ihop med Kerstin eller Ricki. Ophelia kommer då och då och klappar mig på kinden och då skall vi gosa. Slutar jag så antingen så klappar hon mig på kinden eller handen eller så sätter hon sig på bakbenen och gör så här....






och vem kan motstå detta??? Inte jag iallafall. 



1 kommentar:

  1. Många gosekatter kom och till mig for lila Louie, han är med överallt när han får och gillar att vara ute i den inbyggda gården. Han hälsar Bestemor så mycket Kramar

    SvaraRadera