torsdag 11 februari 2021

V-kullen 5 veckor

 och man är nästan rumsren men bara nästan. En olycka händer så lätt.

Vladislav rymde i veckan från den stora bohagen med höga kanter så nu har husse satt dit en kant som de inte kan ta sig runt utan att de slår skallen i istället. Ångest när man räknar in ungarna och det fattas en. Hur länge har han varit lös, var är han osv men när jag lade mig ner och kikade under sängen så kom han glatt knatande...-Hej matte så jolit att se dig....

  Har ruinerat oss. Jag  har beställt små presenter till kattungarna som skall följa med i deras "godispåsar" som de får med sig när de flyttar.

 Mat. Tja de går upp i vikt men inte så mycket som jag skulle vilja men jag kan bara inte tvinga i dem hur mycket mat som helst så de får av mig så mycket de vill ha och mer kan jag inte göra. Jag skall börja med att "trycka" i dem blötmat två gånger om dagen få se om det hjälper. Tydligen så går det ingen nöd på dem utan de far omkring som små Duracellkatter. 

De är så söta när de rusar omkring så fort de små benen bär dem och bland hänger inte benen med eller kroppen 😄😄

Den här kullen är helt otroligt söt och snygg så jag skulle inte ha ngt emot att göra om denna parning och spara en till miiiig.!!

Snart skall jag ge dem mjukmat och sedan skall jag storstäda i bohagen.

Och ni som väntar på avtalen, de kommer i veckan.

Vera, underbart snygg, skulle vilja ha henne själv.






















Vonda, den söta som just nu inte vill ha vare sig ersättning eller mjukmat men det går tydligen i perioder i den här kullen...och nu är det Vondas tur att matvägra (hon äter visst lite grann)

Åhej åhå så vaje dags ijen me fota å fota...







Kolla så söt ja e








See så stoja ögon ja haj...





Vladislav är en riktigt snygg kille som gillar att vara med matte å få mat!































Vegard den charmige charmören som alltid är hungrig om inte på mat så på sällskap. Klättrar gärna upp för mina ben.


























Jaa skaa upp!!!



Valeria, som är så söt, så pigg, så energisk och snor mjukmaten från sin mamma. Hon vet hur man äter från en skål hon. Det kan man inte beskylla de andra för att kunna.

























Mat e gott







Veronika är så snygg och har börjat äta sedan hon blev tingad..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar