fredag 5 februari 2021

V-kullen 4 veckor

 och det går framåt. Jag stödmatar dels med ersättning och dels med, mjukmat, mousse som introduktion för mer fast mat. Den enda som det inte går att trycka i några mängder med mat är Veronika. Hon vill def itne ha vare sig ersättning eller mjukmat. Tyvärr så måste hon få i sig lite mer än vad mamma B ger henne så det blir lite av tvångsmatning där.

  De har gått upp hyfsat i vikt denna vecka som varit. 

JättenGluffGluff (Vegard) och hans syster JättanGluffa (Valeria) vräker i sig mat som om det inte finns ngn morgondag. De andra är mer "normala" i sitt ätande.

Vegard och Vonda har idag varit och gjort sitt i toalådan så jag såg det.!! De kan ju varit i tidigare men inte så att jag har sett det. Lyfter i dem var gång jag är inne där.

Vi har eller vi fick in kattsnuva i katteriet och OBS! ALLA KATTUNGEKÖPARE är medvetna om detta och vad det kan innebära. Så har ngn något att säga så behövs inte det.

Jag har lämnat bort nästan alla våra katter som ensamkatter. Ricki och Hebbe (Ulrich) flyttar i slutet på feb. till min mans bror.






Uffe är fortfarande till salu. Han skulle ju ha gått i avel men med snuvan så går inte det så han är kvar hemma. Han blev 5 månader den 25/1. Som ensamkatt så är han en toppen unge. Bärbar, mjuk till sättet, lugn, lekfull, sover i sängen supergo.





V-kullen är isolerade och jag sätter på mig andra kläder när jag går in dit allt för att de inte skall bli smittade.

Den som trodde att vaccinet skyddade mot kattsnuva trodde fel. Katter får bra lindrigare symptom. 

Eftersom vi är noga med vårt katteri så skall det blir katt-tomt här en period sedan alla ungar flyttat så att ev bakterier och eller virus hinner avdö. Somliga kan lev upp till en månad därför så kan katter som är i katteri eller fler smitta varandra hela tiden och ingen blir frisk. Nu får alla katter chansen. Som det ser ut så har Fanny klarat sig. Tora är jag inte säker på och Peggy nyser mellan varven men alla tre har flyttat. 

Babushka har inga symptom och ungarna verkar ha klarat sig.

Gissa hur det känns att ge upp alla sina katter, att inte ha en enda katt här? Flera av er har fått lov att börja om av olika anledningar och ni vet vad jag går igenom. Just nu är det inte ngn mening med det mesta. Sover inte på nätterna, halvslumrar på fm, går ner och matar katterna och ger småungarna ersättning och går och lägger mig igen., Kroppen som redan har värk jämt är värre än vanligt. Tramadol, 2 alvedon och värmedyna. Gråter gör jag då och då under dagen.

 Enda fördelen är att jag nu kan sätta mig ner och fundera på fortsättningen, färger, mönster osv.. för vi kommer igen, LizPaws.

Vera, tingad



















Vonda, tingad





















Vladislav, tingad



















Vegard, tingad

























Valeria, till salu




















Veronika, reserverad









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar