tisdag 1 september 2020

U-kullen 1 vecka

Det har varit en seg vecka med Alice och hennes 5 barn. De första dygnen så bar hon i väg dem och gömde dem och jag fick första leta reda på dem sedan var de under sängen i kattrummet, efter det att dörren blev stängd ut till övriga huset. Så där fick jag ligga ner och åla mig in under sängen och hala ut små kattungar och lägga till baka dem i boet. Nu är det tre och ett halvt dygn sedan sista flytten så nu tror jag att det har lugnat sig MEN då får jag börja stöd mata i stället, var tredje timme dock inte natten.
   Två av ungarna har bara ökat 3 resp. 4 gram på ett dygn mot, vad jag ser som normalt omkring +10 per dygn. Till en veckas dagen borde de vara uppe i en ökning på 100gr men tyvärr inte. Ökningen ligger mellan 52 till 78gr på en vecka..
   Som jag ser det så är alla solida MEN har ngn annan åsikt så tala gärna om detta.  Alla är långhår.
Vikter:
Ulrika Knape: 154 gr  +66gr totalt sedan födsel
Usain Bolt: 172gr  +73gr             "            "
Uffe Sterner: 133gr  +52gr          "            "
Ugo Legrand: 150gr  +72gr        "             "
Ulrich Salchow: 158gr  +78gr     "            "

Ulrika är lilavit 03.






  
Usain Bolt är svartvit 03 (bicolour)











Uffe Sterner är blåvit 01 (van)









Ugo Legrand är blåvit 03










Ulrich Salchow är svartvit 03











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar