måndag 27 april 2020

T-damen 1 vecka

Ja det blev ju bara en kvar i T-kullen, Toras lillasyster gick över regnbågsbron så Tora fick med mamma Peggy flytta ner till en stor bolåda tillsammans med Fannys S-kull på 4 ungar. Flytten blev en succé. Peggy och Fanny delar vårdnaden av alla 5 ungarna och turas om att vara ute på vift.



När Tora föddes så kom hon med bakbenen först och fosterhinnan var fastkletat på kroppen och så var Tora så kall så jag trodde givetvis att hon var död. Jag masserade och gnuggade henne när Peggy var klar med moderkaka och sin tvättning.
    Den lilla vägde inte mycket. 73 gr. Det är den minsta Brittunge som jag någonsin fått och jag har ju iaf hållit på sedan 2012...

Tora idag väger 178gr och har totalt ökat med 98gr sedan hon föddes. Första dagarna så stödmatade jag 1 gång i timmen, sedan var annan osv. Hon fick en liten slurk i går vid 15.tiden men efter det ingenting och hon ökade 16 gr över dygnet.
Bilder från 24/4





Idag 1 vecka









Tora är cremé med vitt 03 och det vita syns överallt. Hon påminner om sin pappa Lindhouse Sweeney Todd aka Teddy som bor hos Margareta Kronborg.

Pappa Teddy


Mamma Firecats Peggy och nej hon är inte snedögd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar