lördag 18 april 2020

18/4

Natten till igår fick Fanny 5 st söta hårbollar.
2 tjejer, svartspottade.
3 killar, en chokladspottad en blåspottad och en lilaspottad.
Vikter den 17/4:
Svartspottad tjej, Sally Pearson: 102gr
Svartspottad tjej: Inget namn 112gr
Chokladspottad kille: Sonny Liston, 104gr
Lilaspottad kille: Sören Sjösten, 106gr
Blåspottad kille: Stig H Johansson 102 gr.
  Vikter idag 18/4:
Sally: 121gr  +19gr
Sonny: 122gr  +18gr
Sören: 122gr  +16gr
Stig H: 129gr  +27gr



Hon har lätt för att "trycka" ut dem. Mycket små och få  krystningar så är de ute.
Fanny har en egenhet, så fort ungarna piper så morrar hon.
Själv känner jag mig som överkörd. Sov inget den natten, och så sitta på golvet!! Första ungen kom 01.29 och sista 04.20 och jag väntade ett tag ifall det skulle dyka upp fler men jag gav upp vid 06.00 och så skulle man ju försöka sova också..Gick ju så där.

Sally Pearson, friidrott, Australien
Svartspottad




Sonny Liston, boxare, USA
Chokladspottad




Sören Sjösten, fd Speedwayförare Masarna, avliden, Sverige
Lilaspottad





Stig H Johansson, travkusk och tränare, Sverige
blåspottad






Och nu har ni reagerat över att det bara är 4 st och bara en tjej. Den stora svartspottade tjejen gick över regnbågsbron idag på förmiddagen. Lunginflammation. Jag är så ledsen, så ledsen.
  Nu väntar jag på att Peggy skall få sina eller sin bebis. Hon är beräknad till idag men men. Eftersom jag ligger nere i katt/gästrummet så ligger Peggy bredvid mig större delen av natten och så får jag smeka henne på magen och gosa. Fanny hoppar upp och kräver gos, hoppar ner och 2 minuter senare hoppar hon upp igen och skall ha gos.. Tänk vad jag sover "bra"...

Peggy, var med hela natten när Fanny fick sina bebisar.


Peggy igår em



Idag har jag så ont i kroppen att inte ens Tramadol 100mg hjälper.

Mannen i huset är ute och shoppar mat, kattungemat, apoteksgrejor mm mm. Jag håller mig borta från folk. Har Fibro, ME, KOL, artros, reumatism och en sköldkörtel som inte fungerar som den skall så jag vill inte ha ngr virus ej heller bakterier...
 Tur att jag har katterna och en trädgård att pyssla med när jag orkar så man får andas lite luft och ha några att prata och gosa med på dagarna...
   Nu väntar vi på Peggy som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar