lördag 13 juli 2019

P-kullen 8 veckor

i torsdags och jag är fortfarande sen med uppdateringarna men det är så mycket ute som jag vill göra så det blir lite prio på utevistelse. I torsdags så var vi till Hova på Riddarveckan och fast jag har bott här nere sedan 1992 så har jag inte varit där en enda gång men nu blev det av. Nästa år så funderar vi på att ta med Adelle för det fanns massor för barn att se, höra och prova på. Jag köpte mig en Torshammare i brons. Brons fungerar på mig då brons inte innehåller nickel. Sedan hittade jag hemgjorda tvålar, så fina och med bara naturliga ämnen i, nada kemikalier. De hade namn efter asagudar. Undrar varför de tvålar som hade manliga namn doftade godare än de som hade kvinnliga namn. Kan det vara så att jag uppskattar de dofter som inte är så sötsliskiga..hm..men dessa tvålar var inte sliskiga i doften, inte alls..så jag undrar vad det beror på.
   Vi passade på att äta där också. Så billigt. 40 kr för karréskiva, 20 kr för så mycket kikärtsröra man kunde ta på sin stengodstallrik. Roy tog bakad potatis 10 kr för en. 110 kr tillsammans! Och det var gott. Perfekt kryddat.
   Tillbaka till huliganerna till kattungar. Pelle har varit lös i magen och det har inneburit, rumptvätt!! och att jag fått städa oftare. Mamma Fanny har också varit rutten i magen så hon och Pelle har fått ProKolin och nu är det bättre. Att Fanny blivit lös i magen tror jag beror på att hon är slasktratten och rensar alla fat från mjukmat och i vanliga fall så äter de stora nästan bara torrisar och lite mjukmat som kalasmat!
  Nu är alla ungarna fritt i hela huset och de far fram som duracellkaniner med turbo. Fortfarande så är det Pia som är den ledande, den som provar på allt nytt först!.
  Pelle han vaktar sina leksaker med både morrningar och klor och låter rent livsfarlig när han kommer igång.
  Att sedan hålla isär de andra tre, chokladpralinerna är hopplöst. De ser rätt lika ut där de far omkring och skall döda leksaksråttor och annat livsfarligt.
  
Vikter:
Pelle: 927gr  +135gr sedan vecka 7
Paolo: 850gr  +149gr            "
Pia: 833gr  +107gr                "
Posa: 969gr  +136gr              "
Pirmin: 916gr  +120gr          "

Pelle







Paolo

















Pia





























Posa






















Pirmin












































 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar