söndag 14 april 2019

O-kullen 4 veckor

och det firade Oskana med att rymma från boet. Helt plötsligt dök hon bara upp i köket. 

Både Olle och Oksana är till salu.










Så fick ungarna ett nytt, större, bo men högre kanter!!



O-ungarna har ju fått smaka på mjukmat sedan vecka 3 men jag vet inte om detta har inverkat på vikterna. Jag tycker fortfarande att de väger för lite, mot andra kullar jag haft, men de är cobby i kroppen, runda och fina så svälter gör de inte även om det låter så när jag kommer med mjukmat eller Kitty milken. 
   Olle är det sötaste som finns med sin långa lugg. Han ser lite sorgsen ut. 
  Nu är jag mer eller mindre 100 på att han är långhår.



Svans


Jämför man med syrran Oksana så syns det ju att hon är korthår.


Lite om vikter:
Olle: 366gr  +92 sedan v 3 och totalt 263gr
Oksana: 350gr  +65     "  och totalt 243gr

Olle


















Oksana som fortfarande är supersvår att fota. Hon far omkring med huvudet hela tiden.






















Minna är en bra mamma förutom att hon knappt någon mat har. Från att ha varit hunsad och mobbad så har hon tagit steget fullt ut att bli en tigrinna när det gäller att försvara sina små mot "otäcka" inkräktar katter. Hon tom jagade ut matriark Ricki från bolådan med hugg och slag. Ricki är annars den som bestämmer här.
Här på bilden måste hon försäkra sig om att jag inte plågar hennes bebis, som givetvis skrek som en stucken gris, när jag fotar. Jag fick "ge" henne bebis så hon fick hålla i om slicka lite på innan jag fortsatte att plåta.


I övrigt så är INTE GRETA med ungar, sorgligt nog men däremot så kommer Fanny att ge oss ett gäng bebisar omkring den 14-15/5. Det syns en fin rundning i magtrakten. Är så nyfiken på dessa ungar då det är Kingston, RoyalTails, som är pappan. Iof långhår men så otroligt snygg och B-blod.
   Firecats Peggy, LillePlutt, löper så det hörs från källare till vind, om vi hade haft en vind men för hennes del så skall hon, i juni, scannas för HCM innan det är dags för henne att träffa sin pojkvän.
   Nadia fyllde 1 år i går den 13/4 och hon har löpt en gång. Den 26 skall hon scannas för HCM och höftledsröntgas och där håller vi alla fingrar och klor som vi har. Får hon en OK-stämpel i röven så kan hon få träffa pojkvänner annars så måste hon bli kastrat. Om jag får säga det själv, vilket jag får, så må Gudarna hålla sina tassar över oss. Det är nog med skit nu.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar