lördag 6 april 2019

O-kullen 3 veckor

Så var Minnas bebisar 3 veckor och det stormar omkring dem. Det finns delade meningar om allt och ibland så går vissa för långt med offerkoftan.
  Eftersom jag stödmatar Olle och Oksana så fick de smakportioner av mousse igår och det syns fortfarande spår av den på bilderna. Lite gulorange runt munnen är de båda.
Båda ungarna ligger omkring 100gr efter andra kullar vi haft men det bör ta sig mer nu när de börjar få riktig mat.
  De är så pipiga dessa två eftersom de är hungriga och ropar på mat  och kommer rullande så fort jag visar mig och pratar med dem. Jag tror att dessa två kommer att bli så sociala och rara. Deras mamma är en riktig raring.

Vikter:
Olle: 274gr  +25 sedan vecka 2. Totalt: 171gr sedan födsel
Oksana: 285gr  +32ggr    " Totalt: 178gr sedan födsel



Tvångstvätt på Olle pågår


Olle och Oksana



Mamma Minna och hennes huliganer


Olle

Eftersom jag har så långa ben så tyckte min matte att jag skulle heta Olle Goop efter travkusken och tränaren med samma namn. Travhästar har ju långa ben.











Panna fattas mig icke!! och jag har även en haka 😃




Oksana är en propeller när jag skall fota henne, vilket gör att ibland så blir det inte så många bilder på henne och skärpan blir som den blir.












Åhej. Jag försöker ta mig över det stora berget som ligger här i vägen!! Berget heter mamma och det är så jobbigt att ta sig över henne till andra sidan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar