söndag 17 februari 2019

Långt mellan gångerna blir det ibland

Det rör på sig här hemma. Minna var ju på parning och är def. med kattungar så omkring den 12/3 så skall vi se hur många och vad det blir för kön. 
Den stora och långa damen har gått upp totalt 677gr och väger nu 4477gr. Eftersom hon är stor och lång är det svårt att göra sig en uppfattning om hur många bebbar hon kan bära på. Just nu tippar jag på 4 st men hon kan gömma några.








I torsdags hämtade vi hem Greta från Hallstahammar där hon fick träffa snyggingen Quebec van Black Lake. Jösses vilken go kille det är. Tror att denna kombo blir toppen. Båda två är vänliga och trevliga katter och kanske kan det finnas en blåvit hona till mig där.

Måste snart ta nya bilder på Greta men just nu har hon ingen krage kvar och ser mest ut som en gammal, utsliten ryamatta. Det mesta av pälsen finns kvar i dammsugaren i Hallstahammar.





Quebec van Black Lake




Hallontuttar skall kunna beskådas omkring den 1/3.  Här under Planer kan ni hitta paren och förväntade färgutfall om det skulle vara så att ni letar efter en söt brittbebis.     http://lizpaws.se/

Förutom katter så har jag kommit igång med träning igen efter så där en 13 år? Gymmet på Korpen hägrar 3 dagar i veckan. På måndagar har jag ett par timmar på em då ungdomar kan boka tid för instruktion om hur redskapen fungerar annars så får de inte köpa träningskort och träna hos oss. Än så länge är det bara killar, eller deras föräldrar som bokat tid. Lite synd för det skulle vara roligt om det dök upp lite tjejer också.

De andra två passen kör jag på förmiddagarna tillsammans med våra damer och herrar i plus 60. Ni kan inte ana hur roliga och trevliga de är och hur mycket vikt de orkar att lyfta och arbeta med. 



Fördelen med att ha kunnat börja träna igen är att nu kan jag skilja på vad som är träningsvärk och vad som är fibro/ME/artros-värk. Det kunde jag inte då jag tränade förut. Då var ju allt värk och orken var noll och intet. Jag får givetvis ta det jäkligt lugnt med att testa hur mycket jag kan lyfta och eller arbeta med. Inget testande än så länge men det syns, oja det syns att jag har börjat träna igen. Det gick förvånande fort att få tillbaka musklerna.  😃


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar