onsdag 25 juli 2018

Firecats Peggy

är en ullboll av blåpaddetyp som kommer att flytta in här den 3/9. Igår hämtade vi Kerstin som varit hos Firecats, Margaretha Kronborg, och träffat Misgrens Frosty aka Larsson. Vi konstaterade att Kerstin och Larsson är väldigt lika i färg, pälskvalitet, mm mm det enda är nog att Larsson är lite rundare i ansiktet men han väger mer och som Margaretha sa, Han är ju kille!
  Om jag räknar från dag två som var den 21/7 så skall det visa sig hallontuttar omkring den 12/8 och ungefärlig nedkomst den 24/9. Då håller vi tummarna att det fungerade denna gång.
  Det kanske fanns en mening med att det inte skulle ta sig med Zeus för han är nämligen Peggys pappa!!!!














Denna ullboll ser ju ut att vara gjord av luft mer eller mindre men så lyfter man upp henne och hon är så kompakt och tung i kroppen så man blir förvånad. Det är inga problem med att lyfta upp och eller bära henne. Hon sitter där och sitter. Kolugn! Hon ser lite sur ut men det beror nog på att hon kisar med ögonen. Hennes och brorsan Petters rum är mer mörklagt än vad vardagsrummet där jag tog fotona är. Jag är så kär i denna misse. Det är ju inte så ofta som jag faller i farstun för en kattunge. Sist var det Ophelia men före det så var det Trond men det är ju ett tag sedan. 
 Så här ser min bukett av britter ut idag.


Nadia. Hon kan tjata hål i huvudet på en.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar