torsdag 29 mars 2018

Tussilago

Igår, efter en timmes promenad, satt jag på trappan i solen och läste andra boken i serien Outlander av Diane Gabaldon (kan rekommenderas verkligen) och gonade mig och hade det  riktigt mysigt och bakom mig och bakom myggnät satt katterna och spanade på fåglar. Första gången i år som det gått att ha öppet rätt länge utan att kyla ut hela huset.
   En damlig bekant med två hundar kom knallande förbi och omtalade att Tussilagon blommade nere vid Ahlsells. Det blev ingen promenad dit igår men väl idag tog jag vägen förbi och plockade åt mig ett par st.

Fågelskådning



Fanny ger upp. Här syns det iallafall en liten mage. Igår var det 14 dagar kvar och jag hoppas på 3 st. men vill ha fler, givetvis.


Opehlia till vänster, Minna, Kerstin, Greta och Ricki närmast kameran.


Det blev vår i år med även om det var termobyxor, tröjor, tjock jacka, halsduk, vantar och huvan uppe, idag på promenaden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar