tisdag 6 mars 2018

Adelles nya klänning

Häromsistens så var vi, Roy och jag ner till Lotta Wallin, hon som har Tawallis uppfödning av Britter, för hon skulle sy upp en jacka åt mig, plus att jag skulle köpa tyg till en klänning till Adelle. Adelles klänning skulle vara en "snurrklänning" alltså en klänning med mycket vidd i kjolen. När vi iallafall var i tygaffären så hittade vi ett grått tyg med blanka, färgglada hästar på som bara låg där och skrek "KÖP MIG! KÖP MIG!" och det gjorde jag. 


Tyvärr så blev ärmarna på min jacka för korta ÄVEN om vi mätte och allt var ok med mönster osv. Så i söndags skickade jag tillbaka den till Lotta som kommer att sy dit nya längre, ärmar!


Tröjan blev super och modellen är så snygg.


Igår åkte vi ner till Lidköping och hälsade på så Adelle skulle få sin klänning och tröja, även Lotta var så nyfiken på hur klänningen skulle mottagas av Adelle om hon skulle gilla den eller inte.





OM hon gillade sin klänning??? OJA! Inte ens för att prova sin nya tröja tog hon av sig den så den fick vara över den älskade klänningen.






Hon vägrade att ta av sig klänningen så tröjan drog jag på över. Hon blev superglad åt hästarna på tröjan.




Efter allt mannekängande så skulle vi åka till Adelles danslektion och det var nästan så att hon hellre hade stannat i sin klänning än att byta till sin rosa dansklänning med tyllkjol!!!
   Hur söta är inte ett gäng 3 åriga tjejer, plus en liten kille (utan tyllklänning) som "dansar" tillsammans med sin fröken? Jo de är hur söta som helst. Tydligen så fanns det nästan bara en modell och en färg på deras dansklänningar. Rosa! 
   När den halvtimmen av riktig hårdkörning, det var rörelser hela tiden, så åkte vi tillbaka för att äta kvällsmat med vår lilla familj. DÅ ÅKTE KLÄNNINGEN PÅ, DIREKT VI KOM HEM!!
Verkligen gott betyg Lotta!
   Vi stannade en stund efter middagen och bara slappade och pratade och slängde ett getöga på TV ibland.
   Snöade när vi åkte hem och helt plötsligt så var vägarna glashala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar