onsdag 9 augusti 2023

E2-kullen 5 veckor

 och vissa äter gärna mjukmat, mush som är rå och vissa gluffsar i sig obehindrat. Det syns faktiskt lite på vikterna vilka som inte gärna äter mat utan vill helst tutta på mamma B. Elvis är inte så förtjust i mat. Måste man tugga eländet? men han väger iaf 520gr så något måste han ju få i sig ;) Emil är inte heller så på, när det kommer till mjukmat men jag ger mig inte.

   Vi har en rymmare och det är Ed. Två gånger har han rymt från den nya bolådan och jag är bara glad att han inte är under våningssängen som är 120 nere och markfrigången är inte rolig.

   Emil är en så rar liten kattunge. Han protesterar inte när man tar upp honom utan han bara är. Han är såå söt och mjuk till sättet, än!.

  Eric (är min favorit) han sitter och piper när han ser att jag kommer och svarar när jag pratar med honom. Sedan är han överallt på mig när jag satt mig. Han är först framme.

  Elvis är inte långt efter Eric när jag sitter i lådan hos dem. Han är mindre pipig när man tar upp honom nu mot när han var mindre.

  De som gärna sover bort livet och äter för resten är Ed och Earvin"Magic J". Ofta hittar man dem i ett hörn där de har rullat ihop sig.

  Eszter stannar ju hos oss och hon är padda men har inte visat några griniga tendenser. Hon tillåter det mesta jag gör när jag tar upp henne. Hoppas att hon förblir så gosig.

  Vikter:

Eszter: 515gr  +94gr sedan vecka 4

Emil: 474gr  +64gr               "

Ed: 581gr  +114gr sedan vecka 4

Earvin: 571gr  +109gr       "

Eric: 555gr  +114gr sedan vecka 4

Elvis: 520gr  +111gr           "

Eszter














Emil söker slavar















Ed söker slavar













Earvin söker slavar











Eric söker slavar

















Elvis, tingad 














Mamma Babushka, inte mycket som slår dessa ögon






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar