torsdag 1 juni 2023

D2 kullen född 30/5

 Ja det blev inte så mycket uppdaterat här. Hösten och vintern har varit jobbig kroppsligt så det mesta har fått ligga nere.

  Nu träffade iallafall Nancy en snygg Eliot, lilavit kille, Nancy är ju lilaspottad och vit och det resulterade i 4 st knortar den 30/5. Som jag kan se nu så är det två av varje.

   Babushka vår rödtickade dam fick besök av en blåtickad James Dean och resultatet kommer vi att få se omkring den 5/7.


Sedan så har vi även begåvats med ett nytt barnbarn. Roys äldsta dotter gav liv åt en liten Lovisa. Det blev strul så det var ingen rolig vecka innan alla undersökningar mm mm var gjorda och hon förklarats fullt frisk. Tack Gode Gud. Vi var ner som hastigast en tisdag till onsdag bara för att inspektera och träffa Albin, storebror snart 2 år å jag får ju inte glömma att jag är deras hund, Bonnies bästa vän. Hon blir tokig när jag kommer. (Jag frågade först om det var Ok att jag lade upp denna bild)



Nancys kull är Tawallis Ricki Lakes barnbarns barnbarn och jag skulle gärna spara en tjej men ingen av de tre som är lila/vita är i närheten av att vara en 03:a som är benämningen på graden vitt katten har. Skall man ställa ut så skall det vita vara 50% bicolour och vi är inte i närheten av detta. Sedan så kan det vara så att en av honorna har andra egenskaper som gör att hon får stanna men det visar sig. Vi 14 veckor på oss att fundera på detta.

  Vad som är spikat är att den hona som stannar kommer att heta Doris!! Så även om Denise Herrman kommer att stanna så blir hon Doris DeAgostino fniss.

Denise Herrman, skidor, Tyskland





Denis Denisov, hockey, Ryssland



Daniel Stål, diskus, Sverige. Vilken ansiktsteckning





Doris DeAgostino alpint, Schweiz








Mamma Nancy är på krigsstigen mot alla katter i vårt hus. De må döden dö om de så ens tittar på hennes bebisar. Ingen av de andra katterna har reagerat så. Igår fick jag dammsuga upp en halv katt då jag glömde stänga dörren till kattrummet och Babushka listade sig in. Jäklar i min lilla låda vilket liv det blev på Nancy och så var kriget igång. Inte ens Ricki som är boss här får visa ett enda morrhår i dörröppningen. Jag fick blåhålla Nancy emedan mannen bar ut Ricki. Han hann inte få igen dörren tillräckligt fort så R hann smita in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar