tisdag 4 maj 2021

Vecka 5

 och de små käkar och växer. De är riktigt tidiga med det mesta. Redan förra veckan så gick de på lådan och gluffar i sig mjukmat från fat.

 I söndags kom A och hälsade på Yulia och det slutade så bra. Yulia kommer att hamna i Tyresö tillsammans med LizPaws Irina Rodnina aka Iris och A's söta dotter och sin sambo. 

Blommor? Jo nu har det satt fart ute fast det varit kyligt på nätterna och riktigt isigt ute i vinden. Jag började med att klippa ner rosorna igår, måndag, och fick inse att det blir nog till att investera i minst 3 st nya. Denna vinter gick hårt åt rosorna.

Tack och lov så regnade det i natt och nu på fm så jag slipper vattna mina odlingar.

Här har jag suttit i helgen med mitt glas rosé, en bok och solbrillorna på.



Denna utsikt har jag, än så länge! 😭 men Metsää, De som gör bla TOA-papper så ni kan torka röven skall bygga ut fabriken strax bortom träden. Så utsikten 2004 är det sagt, blir ett 30 meter högt, höglager!!!!



Så den stigen/gångvägen från vårt hus ner mot ån försvinner.



Så denna lilla BOKSKOG kommer vi inta att komma åt. Ned huggen? Bakom vall och staket!






Tänk er att allt detta antagligen kommer att försvinna. 

Den vänstra åarmen skall läggas igen.

Allt detta kommer att försvinna. Kohagarna, å-armen, vår gångväg och stigen mellan å-armarna.


Vägen hem






SÅ NU KOMMER DET KATTER!!
och vikter:
Julia: 514gr  +121gr sedan v 4
Zico: 535gr  +111gr           "
Åsa: 475gr  +103gr sedan v 4

Yulia, tingad








Nyser gör man i armvecket.. nej hon nös inte men det ser ut så







Äääää ni baja snackaj å snackaj


Åjkaj inte höja meja


Schhhhh


Åh suck! De kan inte vaja tysta nån gång






Zico, Tingad


















Åsa, stannar i katteriet















Muttej...ni fåj de vaja bja me fotingaj



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar