onsdag 1 juli 2020

Ny uteplats, blommor och några katter

Gräsmattan på den ena sidan på framsidan består oftast av torrt, kort hö. Vi har funderat på allt från att lägga på mer jord till att plattlägga eller grusa upp den delen men till detta krävs mer jobb 'än vad vi kan orka med så Roy kom på att vi kunde lägga trall och få en ny uteplats. Han är ju händig med olika verktyg mannen min så...i förrgår såg det ut så här och


igår kom han så här långt


Det kommer att bli ngn höjdskillnad men det kommer att markeras med mer blommor i kruka..
Inte nog med detta så har Roy grävt speglar runt våra bärträd och sågat till kanter och lagt stenar över jorden. Nu slipper iaf en del av träden slåss med gräset om vatten.



Själv stapplar jag försiktigt omkring i trädgården, sedan jag sträckte ryggen, och fotar mina blommor och odlingar. Jag begriper det inte. I år har jag varit väldigt modest med mina tomater och övriga plantor och inte öst på som jag brukar och lik förbannat så har jag en djungel i mitt växthus. Fniss.


Detta skall bli Butternutt squash om det vill sig. Antar att jag får handpollinera när blommorna slår ut!


Den här högen med blad skall bli små, små mini gurkor.... Undrar om de har missuppfattat något!?


Min rabatt med lila, vita och grå/silver färgade blommor.


Nattljus


Denna Vallmo fick jag frön till av Maria som köpte Floyd av oss. Undrar om den kallas Pionvallmo? Bladen känns nästan som silkespapper.


Vädd. Jag gillar vädd. Jag har vanlig, ljuslila vädd som ajg grävt upp efter vår gångstig, denna mörka och så Jättevädd som är ljusgul.


Jättevädd




 White New Dawn.







Vanlig Vädd som står i rabatten, lila, vit, silver.






Gurkört. Blommorna är goda att ha i en sallad














Så har även jag fått lov att skaffa en petofon. Ni vet dessa mobiler med petskärm. Mina andra har inte tillräckligt lång samtalstid. Liten tröst är iaf fodralet.


Katter. 
S-kullen gör det, de är näst bäst på, sova och vila. Sally, Sören och Sonny slappar på klöstunnan.


Mamma Fanny har börjat gå in i löp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar