tisdag 17 december 2019

Utställning i Vårgårda och en ny kattunge

Jösses. Tiden bara flyger iväg och jag hinner inte med känns det som. Sista inlägget var om att Alice hade flyttat in och nu är det December och vi har en ny kattunge som, utan någon planering eller framförhållning, flyttat in. Det kan visst bli så när andras planeringar spricker och när man får en förfråga att köpa en kattunge. Detta skedde på Elfborgskattens utst. i Vårgårda när jag fick en förfrågan från en mycket ledsen uppfödare. Jag visste vad hon hade för kattungar men det var just inte vad jag var intresserad av, då. Hon hade rödsilver och rödtickade kattungar och en av ungarna var en rödtickad liten tös. Det är klart att jag övervägde detta och så pratade med min man som sade att det var ok men att sedan var kattkontot tömt!
   Veckan efter möttes vi upp efter halva vägen var och vi var med en rödtickad liten tjej. Tylökattens Babushka och Babushka heter hon fortfarande. Mycket passande namn på en röd,,, liten tjej.





Urmodern Tawallis Ricki Lake är inte alls så bitchig mot Babushka som hon skulle kunna vara. Hon agerar mer som en gammal mormor..


Alice var skeptisk till denna röda sak i ett par dagar men nu "slåss" de och rullar runt tillsammans.






Doften av vin var ingen höjdare... Ingen risk att Babushka kommer att nalla vin iallafall...undrar hur det skulle gå med Vodka..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar