söndag 7 oktober 2018

Nadia på sin första utställning, Vårgårda.

Hej pappa!!!
Igår var jag på något som hette kattutställning! En mycket underligt företeelse. Det var massor med andra katter där och vi alla satt i burar. BURAR! VA! Jag som brukar få springa omkring och leka på dagarna skulle sitta i en bur. Iof hade matte pyntat den med "gardiner" och en matta på golvet men det var ju iallafall en BUR!
  Matte sa att hit fick man åka för att få reda på hur söt och snygg man är och att var man tillräckligt söt och snygg så fick man pris?! Det vet ju jag ändå, pappa Kalle, att jag är söt och snygg så att åka hit för att få reda på det verkade ju korkat.


Sedan så var det bara att vänta i den där buren på att det skulle bli min tur att visas upp för något som kallades domare.


Och vänta och vänta.



Så fick jag då äntligen träffa den där domaren. Inte illa alls. Hon verkade ju gilla mig och matte fick ju vara med så det var inte så farligt. Hon, domaren, lyfte på mig, urk och pip, gillar jag ju inte men hon fortsatte och känna och titta och så sa hon en massa till matte på ngn konstigt språk. Matte sa att allt hon berättade var att jag var så snygg och allt var toppensnyggt på mig och speciellt mina ögon och mina fina, små, RÄTT PLACERADE öron!! Hmm rätt placerade? Sitter inte alltid öronen på huvudet? Konstigt.
  Sedan var det att vänta igen för hon, damen ville se mig igen för då skulle hon visst ta ut den snyggaste katten i min ålder som hon hade tittat på.. OJ!


Så var det att vänta IGEN!! men tillslut var det vår tur att träffa domaren igen.
Och vad händer..jag begriper inte så mycket men av de katter hon valt ut som var i min ålder så VALDE HON MIG!! Jag blev nått som heter NOMINERAD till PANEL.


NOM är tydligen stort. Nom betyder, sa matte att jag får komma upp och tävla om BÄSTA katt i min ålder. Tydligen så finns det fler domare som väljer sina "bebisar" i min katt-egori som heter Kat 3, 4-7 månader. Matte hade faktiskt tårar i ögonen så glad blev hon. jag fick en söt pokal och en vit rosett, husse sa att det heter kokard, som det stod Ex 1=exellent 1. Jag är både exellent 1 och NOM.. Jösses vad människor kan hitta på va?


Nå liiite roligt vad det allt ändå och liiite stolt både blev jag och är jag och det kom människor och grattade och sa att jag verkligen var så fin, å söt å... Jo, jag är allt lite mallig.


När vi sedan skulle upp i panel och tävla om BIS, Bäst In Show i vår grupp så var det en söt och rar tjej som fick bära mig och så var det andra domare som lyfte och grejade med mig men jag var tyst och snäll och lät dem hålla på.




Tyvärr så tog det roliga slut där. Det var en smal rackare till katt som blev BIS, men matte och "alla" andra tyckte att jag var finast. Jag tror att hon, tjejen som bar mig till Panel gillade mig hon med.
Hon var noga med att fråga matte hur man höll och visade upp en katt av min ras så det kändes tryggt att visas upp av henne.
 När jag tänker efter lite så skulle jag nog kunna tänka mig att göra om detta.Miiiauuuu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar